donderdag 20 maart 2014

Afvallen door te sporten

Door te sporten, verlies je gewicht, magnesium helpt tegen krampen en als je verkeerd ademt, krijg je steken in de zij. Veel sporters nemen dat allemaal klakkeloos aan. Maar die beweringen kloppen niet altijd. In deze bijdrage hebben we het over afvallen in de sport.

Afvallen door aan sport te doen

Door te sporten, kan je afvallen. Een grotere spiermassa verbruikt immers meer calorieën, óók in rust. Maar deze spiermassa moet wel eerst worden opgebouwd. Je valt daarom veel sneller af, als je bespaart op de calorieën die je via de voeding binnenkrijgt.

Een voorbeeld

Een chocoladereep bevat ongeveer 350 calorieën. Om deze chocoladereep weer weg te trainen, zou je minstens 45 minuten aan Nordic Walking moeten doen of 30 tot 45 minuten moeten zwemmen. Als je dat weet, let je wel wat beter op wat je eet en wat niet.






Sporten stimuleert de stofwisseling

Sport is uiteraard belangrijk omdat het de stofwisseling stimuleert. En per slot van rekening leidt ook dát tot gewichtsverlies. Door te sporten kan je dus gewicht verliezen, maar het duurt wel even.

Krachttraining en duurtraining combineren


Sporten oké, maar traint u wel goed? Wie aan sport doet en op die manier gewicht wil verliezen, doet er goed aan om krachttraining en duurtraining met elkaar te combineren. Want een goede combinatie van beide, leidt tot een snellere gewichtsafname. Tijdens de training moet je duur en intensiteit veranderen. Dat betekent dat je korte periodes van intensieve belasting moet afwisselen met periodes van matige belasting.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen